2008. november 21., péntek

Már most karácsony...(?)

Általában úgy kell vadásznom a karácsonyi hangulatot. Hóesés és békesség, nyugalom híján nem nagyon szokott bennem kialakulni a karácsonyi hangulat, csak sokára... (mire jobb esetben már meg kéne lenni az ajándékoknak). Ilyenkor viszont már jócskán a karácsonyi hisztériában gázolunk, úgyhogy az esetleg felderengő hangulatot is szét tudja zúzni az általános bevásárló-borzalom.
Ilyenkor szoktam a Vörösmarty téri vásárra kimenni, vagy sétálni az Andrássy úton, a szépen kivilágított utcákon, forralt bor illattal körbeölelve. Persze általában itt is nagy a tömeg, de mivel tudom, hogy úgysem akarok nagyon vásárolni, inkább csak a hangulatot szippantom magamba, ezért nem nagyon tülekedek. :)
Hogy miért zagyválok itt már karácsonyról? Mert a szokotthoz képest korábban, ma nyitották meg a Vörösmarty téri vásárt. Munka után, mivel nem volt messze, ki is sétáltam. Na nem azért, hogy karácsonyi hangulatba kerüljek, mert azt még szigorúan taszítom. Majd decemberben kezdem a ráhangolódást. Terveim szerint idén a szokottnál tudatosabban (amennyire a vizsgaidőszak és a zh-k megengedik nekem ezt a "luxust"). Persze az ajándék kinek-mit gondolatkör már forog a fejemben, sőt mindenfelé lapulnak cetlik-feljegyzések arról, hogy kinek mit szeretnék vagy mit gondoltam, de még nem kezdtem el a beszerzést, csak ötletgyűjtés van.
Szóval nem ráhangolódni mentem, pusztán kíváncsiságból. Mert ilyenkor még "üres". Kevesen vannak... Csak hogy lássam így is. Nem engedtem magamnak, hogy alaposan körbeszaglásszak - tényleg nincs kedvem még a karácsonyhoz -, de muszáj volt néhány fotót elkattintani és megnézni, hogy a kedvenc árusok kint vannak-e, ott vannak-e ahol szoktak lenni stb. Átfutó terepszemle. :)
A "kedvenc" emberem is kint volt, vele már 3 (vagy 4?) éve "ismerősök" vagyunk. Mindig nagyon vigyorogva köszönök. Először még a KMO (Kispesti Művelődési Otthon)-ban találkoztunk egy állat- növény- és ásványkiállításon. Mindenféle virágokat, húsevő növényeket árult. Kaptam tőle egy virágot. :) Másodszor már a karácsonyi vásáron és azóta minden évben ott látom. Az első karácsonyi alkalommal nem ismert meg, de most már azt hiszem "bevésődtem" :D. Most nem volt kedvem leállni beszélgetni, úgyhogy mellette is csak úgy elhussantam - tényleg csak körberohantam a teret kétszer-, de azért muszáj volt ellenőrizni, hogy idén is ő lesz-e.
Na de megfordulok én majd még arra jó párszor idén, úgyhogy valamikor biztos váltunk pár szót. :)
Akit még nagyon szeretek, az egy idős bácsi. Gyönyörű fafurulyákat árul és nagyon szépen játszik is rajtuk. Sajnos most két fiatal lány volt helyette, de remélem, hogy azért később decemberben ő is kint lesz. Vele ugyan még nem nagyon beszélgettem, de sokszor ácsorogtam a standjánál hogy hallgassam, ahogy játszik. :)
Nagyon furcsa-vicces-érdekes volt azt látni, hogy milyen, ha a forralt borosoknál illetve a kajás pultoknál 1-2 ember alkotja a "sort". Amikor beindul a hely, ez általában inkább 10-12... :)))




1 megjegyzés:

Messzenéző Minyon írta...

A furulyás bácsival tavaly mi beszélgettünk :)))